lørdag 25. juli 2009

Hulsker på landslaget?

Lørdag kveld spilte Start og Stabæk uavgjort - 2-2 - i Kristiansand.

Hjemmelaget kom tilbake med to sene mål på ett minutt og sendte det sørlandske publikummet til himmels.

Og i en av hovedrollene - Bernt Hulsker.

Jeg har tidligere skrevet om Bernt Hulsker i denne bloggen, der jeg tok opp spørsmålet om han er en grisespiller eller måltyv.

Les innlegget her

Etter kveldens kamp har jeg fått et nytt alternativ til den uortodokse spissen.

Er han en playmaker?

Forarbeidet til 2-2-scoringen er rett og slett lekkert. Han viser godt overblikk og en følsom pasningsfot.

Han kommer til sjanser og er alltid å se i en duell eller tre i løpet av kampen.

I tillegg jobbet han bra gjennom hele kampen, viste flere sider av spillet sitt jeg ikke har sett før og fremstår egentlig som en solid playmaker. En playmaker et hvert lag trenger.

Dessverre for Bernt Hulsker er han nok for gammel for landslaget. Hadde han vært 6-7 år yngre kunne han faktisk blitt vurdert.

Men Drillo. Du bør ta en tur til Sørlandet uansett. Både Fevang og Stokkelien er spillere du bør følge tett - allerede til neste landslagsuttak.

Og skulle du virkelig kline til - hvorfor ikke ta ut Hulsker også? Han er både playmaker, grisespiller og måltyv. Rene Kinderegget, spør du meg!

Blogglisten