søndag 5. juli 2009

Er han god nok for Premier League?

Sunderland er villig til å betale over 40 millioner kroner for Moa. Manager Steve Bruce har fulgt Moa en god stund og mye tyder på en overgang.

Men er han god nok for Premier League?

At Mohammed Abdellaoue er en av de mest spennende spillerne i Tippeligaen er det ingen tvil om. Ved siden av Erik Huseklepp, Per Ciljan Skjelbred og Alexander Tettey er Moa den spilleren som har størst sjanse til å bli proff ganske snart.

Det jeg er usikker på er om Sunderland og Premier League er rette stedet for Moa akkurat nå. Man kan jo kanskje håpe på at han blir en slags ny Solskjær som tar engelsk fotball med storm, men noe sier meg at han hadde hatt godt av et år til i Norge eller som proff i en mindre proffklubb.

Bare se på Brede Hangeland. Etter et par år i København er han nå en av de beste stopperne i Premier League.

Jeg trenger å se mer av Moa før jeg føler han er god nok for Premier League. Han har en fantastisk avslutningsteknikk, virker som en sympatisk og trivelig fyr og jeg tviler ikke på at han en dag vil bli proff i en stor klubb. Men jeg tror ikke det bør skje i år. Jeg tror rett og slett ikke at han er klar.

Mer engelsk fotball i dag:

Everton vil ha Scholes

- Carew til Tottenham

- Jeg føler meg kriminell noen ganger