lørdag 8. august 2009

Et flaut øyeblikk for norsk fotball

I kveld scoret Odd to fantastiske mål. De vant også helt fortjent - takket være en ungarsk juksemaker og en dommer som må være medlem av Odd sin fanklubb.

For 2-0-scoringen til Peter Kovacs er det noe av det verste jeg har sett.

Men som om ikke Kovacs handlig var nok - Odd-trener Dag-Eilev Fagermos reaksjon etter scoringen hjelper ikke akkurat på. Er det virkelig mulig å oppføre seg slik?

Alle kunne se at Håkon Opdal ble skadet. Joda, jeg vet at det ikke er noen regler som sier at man skal sparke ballen ut, men uskrevne regler er av og til like viktige som de skrevne.

Man tar i alle fall ikke ballen og scorer når keeperen tydeligvis er skadet.

Det gjorde Kovacs. (Se videoen under av Paolo Di Canio - slik skal det gjøres!)



Publikum jublet. Det forstår jeg. Sånn er fotballpublikummet. Jeg skal ikke henge ut folk fra Skien grunnet dette.

Men at Kovacs faktisk gjorde det han gjorde og at trener Fagermo står og jubler hemningsløst er direkte smakløst.

Jeg synes oppriktig synd på alle som holder med Odd. Jeg synes synd på Peter Kovacs og jeg synes synd på Dag-Eilev Fagermo.

Et flaut og pinlig øyeblikk i norsk fotball. Lurer på hva resultatet hadde blitt om Odd ikke hadde vært en lag bestående av juksemakere.

Trøsten får være at Kovacs vil for evig bli husket som en usportslig og stakkarslig tulling.

Blogglisten