mandag 24. august 2009

Kjære alle Liverpool-supportere ...

For noen dager siden skrev jeg et innlegg her på bloggen min der jeg omtalte Liverpool som et synkende skip.

Jeg skrev at laget er for dårlig til å vinne ligaen, at stallen er for liten og at kjøpet av Kyrgiakos var merkelig.

Responsen fra dere var harnisk og latterliggjøring.

Jeg ble omtalt som teit, en dårlig blogger, en 14-åring med dårlig dømmekraft og lignende (voksne) påstander.

I kveld har jeg sett Liverpool tape igjen. Denne gang på hjemmebane mot Aston Villa.

Jeg vet det er tidlig i sesongen. Men to tap i løpet av tre kamper er krise for en klubb som Liverpool.

Årsaken er den samme som sist. Laget er for dårlig til å vinne serien denne sesongen.

Liverpool består av en helt grei keeper. Backen Insua har potensiale, men er langt fra der en venstreback på Liverpool bør være. Glen Johnson er ok, noe Carragher også er.

Martin Skrtel er middelmådig. Det samme er Lucas. Og da er jeg snill. Han er strengt tatt under middelmådig, men som Liverpools erstatter for Alonso får vi gi han noen sjanser til. Ryan Babel er et kapittel for seg selv ...

Mascherano og Torres er gode spillere. Men de bruker altfor mye energi på å sutre og grine. Det samme gjør Benitez.

Gerrard hadde heller ikke dagen. Og summa summarum - Liverpool holder ikke mål.

Jeg tror Liverpool slår Bolton til helgen. De er gode nok til å slå Bolton og Stoke.

Men de må skjerpe seg når de møter motstand som satser på en plassering på øvre halvdel av tabellen.

Både mot Tottenham og Aston Villa i kveld gikk stjernene rundt og var lei seg fordi motstanderne var slemme mot dem. Og så vil de ha straffespark bare noen er borti dem i feltet.

Skjerp dere og konsentrer dere om å spille fotball! Så kan det hende at dere havner blant topp 5.

Hvis ikke kan det godt hende at Benitez er en av de første managerne som må gå.

Blogglisten